ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1995-2000
Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΡΥΣΑΦΕΝΙΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ
Ο Λάμπρος Ψυρράκης, πραγματοποιεί την πρώτη ατομική του έκθεση, μετά την ολοκλήρωση των ακαδημαϊκων σπουδών, και την επιστροφή του απο το Λονδίνο, στον εκθεσιακό χώρο των αδελφών Καλφαγιάν, που απο το 1997 στεγαζόταν στο υπόγειο της οδού Μητροπόλεως 72, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ξεκινόντας μια συνεργασία 17 χρόνων, τον Νοέμβριο του 1998, εγκαινιάζεται η έκθεση με τον ειρωνικό τίτλο " Ο ζωγράφος με τους χρυσαφένιους τόνους". Τα ζωγραφικά έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση, είναι μια επιλογή απο την παραγωγή των 3 προηγούμενων χρόνων, 1996-1998 και πραγματοποιήθηκαν κυρίως στο Λονδίνο. Πρόκειται για έργα πρωτόλεια με έντονες τις επιρροές της περιρρέουσας ατμόσφαιρας του τόπου και του χρόνου που φτιάχθηκαν. Είναι επιρρεασμένα απο τους Damien Hirst και Gary Hume, που επικεφαλείς των YBAs, των νέων Βρετανών καλλιτεχνών, θα κυριαρχήσουν στην παγκόσμια εικαστική σκηνή καθόλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 90, σαν συνέχεια της Ιταλικής Transavanguardia και των Γερμανών Νεοάγριων. Συμπυκνώνουν ωστόσο τις αισθητικές αρχές, που στα επόμενα χρόνια ο Λάμπρος Ψυρράκης, θα έχει την ευκαιρία να αναπτύξει με συνέπεια και επιμονή. Εικόνες με δεικτική διάθεση, που τοποθετούνται στα όρια της ζωγραφικής πράξης και του εργόχειρου ως πνευματικής άσκησης. Αξίζει να σημειωθεί πως σε τρία έργα της σειράς, γίνεται χρήση των γυάλινων μικροσκοπικών χανδρών, που θα οδηγήσουν στον επόμενο κύκλο δουλειάς με τον τίτλο " Μικροαριστουργήματα ". Εκδόθηκε κατάλογος της έκθεσης με το πορτοκαλί εξώφυλο, με προλογικό κείμενο του Ιστορικού Τέχνης Χάρη Σαββόπουλου και σύντομο κείμενο-μανιφέστο του Λάμπρου Ψυρράκη.
Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΡΥΣΑΦΕΝΙΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ
Ο Λάμπρος Ψυρράκης, πραγματοποιεί την πρώτη ατομική του έκθεση, μετά την ολοκλήρωση των ακαδημαϊκων σπουδών, και την επιστροφή του απο το Λονδίνο, στον εκθεσιακό χώρο των αδελφών Καλφαγιάν, που απο το 1997 στεγαζόταν στο υπόγειο της οδού Μητροπόλεως 72, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ξεκινόντας μια συνεργασία 17 χρόνων, τον Νοέμβριο του 1998, εγκαινιάζεται η έκθεση με τον ειρωνικό τίτλο " Ο ζωγράφος με τους χρυσαφένιους τόνους". Τα ζωγραφικά έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση, είναι μια επιλογή απο την παραγωγή των 3 προηγούμενων χρόνων, 1996-1998 και πραγματοποιήθηκαν κυρίως στο Λονδίνο. Πρόκειται για έργα πρωτόλεια με έντονες τις επιρροές της περιρρέουσας ατμόσφαιρας του τόπου και του χρόνου που φτιάχθηκαν. Είναι επιρρεασμένα απο τους Damien Hirst και Gary Hume, που επικεφαλείς των YBAs, των νέων Βρετανών καλλιτεχνών, θα κυριαρχήσουν στην παγκόσμια εικαστική σκηνή καθόλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 90, σαν συνέχεια της Ιταλικής Transavanguardia και των Γερμανών Νεοάγριων. Συμπυκνώνουν ωστόσο τις αισθητικές αρχές, που στα επόμενα χρόνια ο Λάμπρος Ψυρράκης, θα έχει την ευκαιρία να αναπτύξει με συνέπεια και επιμονή. Εικόνες με δεικτική διάθεση, που τοποθετούνται στα όρια της ζωγραφικής πράξης και του εργόχειρου ως πνευματικής άσκησης. Αξίζει να σημειωθεί πως σε τρία έργα της σειράς, γίνεται χρήση των γυάλινων μικροσκοπικών χανδρών, που θα οδηγήσουν στον επόμενο κύκλο δουλειάς με τον τίτλο " Μικροαριστουργήματα ". Εκδόθηκε κατάλογος της έκθεσης με το πορτοκαλί εξώφυλο, με προλογικό κείμενο του Ιστορικού Τέχνης Χάρη Σαββόπουλου και σύντομο κείμενο-μανιφέστο του Λάμπρου Ψυρράκη.