ΕΡΓΑ / ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2013-2020

ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2013-2020

ΠΡΑΣΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΥ ΠΕΡΡΑΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠΕΙΡΟΥ


Ατομική έκθεση που πραγματοποιήθηκε από 22 Ιανουαρίου έως 21 Φεβρουαρίου 2015 στην gallery Theorema, Rue Berckmans 39, B-1060 Bruxelles.

Η πράσινη γραμμή σηματοδοτεί μια μη καθορισμένη, αμφισβητούμενη γεωγραφική περιοχή, ανάμεσα σε δύο εμπόλεμα στρατόπεδα. Πρωτοχρησιμοποιήθηκε ως όρος το 1948 κατά την διάρκεια του Αραβοϊσδραηλινού πολέμου, για να δηλώσει μια ασαφή και μονομερή, νομική υπόσταση.

Και να το πρόβλημα του καλλιτέχνη σήμερα, στο μεταίχμιο δύο κόσμων: Να εικονοποιήσει την περίπλοκη συγκυρία, χωρίς να πέσει στην παγίδα της ¨στρατευμένης τέχνης¨. Τα γεωμετρικά μοτίβα που δυνητικά επεκτείνονται απεριόριστα και συμβατικά μόνο περιορίζονται από τα όρια του ζωγραφικού κάδρου, σχηματίζονται από ένα απλό σχήμα, ένα ισόπλευρο τρίγωνο, ένα τετράγωνο, ή ένα πιο περίπλοκο γεωμετρικό συνδυασμό, που επαναλαμβανόμενος συμμετρικά ως κλώνος, παράγει την καλειδοσκοπική αίσθηση του απείρου (tessellation). Η γραμμή του ορίζοντα στην οποία εφάπτονται δύο γεωμετρικοί χώροι, χρησιμοποιείται για να σημάνει την έννοια του ορίου. Το αντικείμενο που εμφανίζεται πάνω στο όριο, παίρνει την μορφή, άλλοτε σκάλας-φράκτη, αντηχείου, στριμμένου πανιού, σημαίας ή συμπλέγματος σημαιών, αγαλματίδιου, ανθοδοχείου, και άλλοτε ολόκληρη η επιφάνια του κάδρου καλύπτεται από τετραγωνικά πιξελοποιημένο επίπεδο, είτε εμφανίζεται το μοτίβο του λαβύρινθου, και ανάμεσά τους τα σήματα γνωστών τραπεζικών ομίλων, όπως της Deutsche Bank, της HSBC, της Εθνικής τράπεζας κ.τ.λ. Οι παραπάνω σχηματισμοί επενδύονται με κορεσμένα βασικά ως επί το πλείστον βερνικοχρώματα με την τεχνική του σκληρού περιγράμματος, στοιχεία που παραπέμπουν στην σύγχρονη κοσμοαντίληψη όπως έχει διαστρεβλωθεί από την μηχανιστική  λογική της διαφήμισης και την αμετροέπεια του τεχνολογικού μας πολιτισμού. 

 

ΠΡΑΣΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΥ ΠΕΡΡΑΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠΕΙΡΟΥ


Ατομική έκθεση που πραγματοποιήθηκε από 22 Ιανουαρίου έως 21 Φεβρουαρίου 2015 στην gallery Theorema, Rue Berckmans 39, B-1060 Bruxelles.

Η πράσινη γραμμή σηματοδοτεί μια μη καθορισμένη, αμφισβητούμενη γεωγραφική περιοχή, ανάμεσα σε δύο εμπόλεμα στρατόπεδα. Πρωτοχρησιμοποιήθηκε ως όρος το 1948 κατά την διάρκεια του Αραβοϊσδραηλινού πολέμου, για να δηλώσει μια ασαφή και μονομερή, νομική υπόσταση.

Και να το πρόβλημα του καλλιτέχνη σήμερα, στο μεταίχμιο δύο κόσμων: Να εικονοποιήσει την περίπλοκη συγκυρία, χωρίς να πέσει στην παγίδα της ¨στρατευμένης τέχνης¨. Τα γεωμετρικά μοτίβα που δυνητικά επεκτείνονται απεριόριστα και συμβατικά μόνο περιορίζονται από τα όρια του ζωγραφικού κάδρου, σχηματίζονται από ένα απλό σχήμα, ένα ισόπλευρο τρίγωνο, ένα τετράγωνο, ή ένα πιο περίπλοκο γεωμετρικό συνδυασμό, που επαναλαμβανόμενος συμμετρικά ως κλώνος, παράγει την καλειδοσκοπική αίσθηση του απείρου (tessellation). Η γραμμή του ορίζοντα στην οποία εφάπτονται δύο γεωμετρικοί χώροι, χρησιμοποιείται για να σημάνει την έννοια του ορίου. Το αντικείμενο που εμφανίζεται πάνω στο όριο, παίρνει την μορφή, άλλοτε σκάλας-φράκτη, αντηχείου, στριμμένου πανιού, σημαίας ή συμπλέγματος σημαιών, αγαλματίδιου, ανθοδοχείου, και άλλοτε ολόκληρη η επιφάνια του κάδρου καλύπτεται από τετραγωνικά πιξελοποιημένο επίπεδο, είτε εμφανίζεται το μοτίβο του λαβύρινθου, και ανάμεσά τους τα σήματα γνωστών τραπεζικών ομίλων, όπως της Deutsche Bank, της HSBC, της Εθνικής τράπεζας κ.τ.λ. Οι παραπάνω σχηματισμοί επενδύονται με κορεσμένα βασικά ως επί το πλείστον βερνικοχρώματα με την τεχνική του σκληρού περιγράμματος, στοιχεία που παραπέμπουν στην σύγχρονη κοσμοαντίληψη όπως έχει διαστρεβλωθεί από την μηχανιστική  λογική της διαφήμισης και την αμετροέπεια του τεχνολογικού μας πολιτισμού.